Première Annonce du Congrès International ICME 11

Du 6 au 13 juillet 2008 à Monterrey, Mexique
Imprimer la pageImprimer la page || VERSION PDF: Enregistrer au format PDF

Mis à jour le 1er décembre 2007

La deuxième annonce du 11e Congrès International sur l’Education Mathématique (ICME) qui aura lieu à Monterrey, Mexique du 6 au 13 juillet 2007 a été postée sur le site du congrès

http://icme11.org/node/442

On peut télécharger le programme du congrès à l’adresse suivante

http://icme11.org/system/files/2ndAnnouncement%5BNov26%5D.pdf


La première annonce du 11e Congrès International sur l’Education Mathématique (ICME) qui aura lieu à Monterrey, Mexique du 6 au 13 juillet 2007 a été postée sur le site du congrès

http://icme11.org/

Voici le lien vers la page web des Topic Study Groups

http://tsg.icme11.org/

Certains de ces TSG intéressent particulièrement ls membres de l’UREM :
- TSG1 : New developments and trends in mathematics education at preschool level

http://tsg.icme11.org/tsg/show/2

- TSG2 : New developments and trends in mathematics education at primary level

http://tsg.icme11.org/tsg/show/1

Date limite pour proposer un article : le 20 novembre 2007.

- TSG3 : New developments and trends in mathematics education at lower secondary level nouveautés

http://tsg.icme11.org/tsg/show/4

Date limite pour proposer un article : le 15 décembre 2007.

- TSG4 : New developments and trends in mathematics education at upper secondary level

http://tsg.icme11.org/tsg/show/5

Date limite pour proposer un article : le 15 décembre 2007.

- TSG12 : Research and development in the teaching and learning of geometry

http://tsg.icme11.org/tsg/show/13

Date limite pour proposer un article : le 30 novembre 2007.

- TSG 22 : New technologies in the teaching and learning of mathematics

http://tsg.icme11.org/tsg/show/23

Date limite pour proposer un article : le 15 novembre 2007.

- TSG23 : The role of history of mathematics in mathematics education

http://tsg.icme11.org/tsg/show/24

Date limite pour proposer un article : le 16 novembre 2007.


L’ICME organise aussi des groupes de discussion.

Voici le lien vers la page Discussion groups : http://dg.icme11.org/

et les groupes de discussion sont :

- DG 2 : The relationship between research and practice in mathematics education
- DG 3 : Mathematics education : for whom and why ?
- DG 4 : Reconceptualizing the mathematics curriculum
- DG 5 : The role of philosophy in mathematics education
- DG 6 : The nature and roles of international cooperation in mathematics education
- DG 7 : Dilemmas and controversies in the education of mathematics teachers
- DG 8 : The role of mathematics in access to tertiary education
- DG 9 : Promoting creativity for all students in mathematics education
- DG 10 : Public perceptions and understanding of mathematics and mathematics education
- DG 11 : Quality and relevance in mathematics education research
- DG 12 : Rethinking doctoral programs in mathematics education
- DG 13 : Challenges posed by different perspectives, positions, and approaches in mathematics education research
- DG 14 : International comparisons in mathematics education
- DG 15 : The shaping of mathematics education through assessment and testing
- DG 16 : The evaluation of mathematics teachers and curricula within educational systems
- DG 17 : The changing nature and roles of mathematics textbooks : form, use, access
- DG 18 : The role of ethnomathematics in mathematics education
- DG 19 : The role of mathematical competitions and other challenging contexts in the teaching and learning of mathematics
- DG 20 : Current problems and challenges in primary mathematics education
- DG 21 : Current problems and challenges in lower secondary mathematics education
- DG 22 : Current problems and challenges in upper secondary mathematics education
- DG 23 : Current problems and challenges in non-university tertiary mathematics education
- DG 24 : Current problems and challenges in university mathematics education
- DG 25 : Current problems and challenges in distance teaching and learning
- DG 26 : Current problems and challenges in the conditions and practice of mathematics teachers
- DG 27 : How is technology challenging us to re-think the fundamentals of mathematics education ?
- DG 28 : The role of professional associations in mathematics education : locally, regionally, and globally

L’ICME met sur pied des des équipes qui enquêtent sur différents sujets :

Les Survey Teams : Survey Teams

ICME 11 Survey Teams Survey Teams, first created in ICME 10, are groups entrusted to carry out a survey of the latest developments regarding a certain theme or issue of Mathematics Education. Emphasis is placed on pinpointing new knowledge, new perspectives, and emerging challenges. The teamsí work will be presented in a lecture at the congress. Survey Teams ensure we are made aware of developments in the field addressed since the time of the previous ICME, thus giving continuity to ICME.

- ST 1 : Recruitment, entrance and retention of students to university mathematics studies in different countries
- ST 2 : Challenges to mathematics education research faced by developing countries
- ST 3 : The impact of research findings in mathematics education on students´ learning of mathematics
- ST 4 : Representations of mathematical concepts, objects and processes in mathematics teaching and learning
- ST 5 : Mathematics education in multicultural and multilingual environments
- ST 6 : Societal challenges to mathematics education in different countries
- ST 7 : The notion and role of theory in mathematics education research

Mis en ligne le 2 août 2007 par Charlotte BOUCKAERT